نبود زیرساخت، مشکل پروژه های فولاد تربت حیدریه



نيازمنديهاي مهناد -درج آگهي رايگان - تبليغات رايگان - تبليغات اينترنتي - خريد و فروش بي واسطه

 نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شواری اسلامی گفت : اجرای سه طرح فولاد در تبرت حیدریه که از سال های گدشته مطرح شده، به دلیل  نبود زیرساخت های لازم و عدم اجرای عملیات های زیربنایی لازم با مشکل مواجه نشده است.
سعید باستانی  اظهار داشت: در مناطق دیگر مسئولان ابتدا نسبت به فراهم کردن امور زیربنایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، فرودگاهی و نیازهایی چون آب، برق، گاز و مخابرات اقدام کرده و سپس به سراغ ایجاد صنایع بزرگی نظیر فولاد و پتروشیمی رفتند و حال آنکه ما بسترسازی لازم را نداشته ایم.

وی گفت: آن ها بر همین اساس حتی موفق شده اند دولت را متقاعد سازند تا حجم اعتبارات را، به سمت صنایع کوچک و تبدیلی سوق دهد که این رویکرد برای آنها از صنایع بزرگ برخودارند، جواب می دهد.
باستانی افزود: ما در منطقه تربت حیدریه اقدامات اساسی در زمینه تامین آب، برق، گاز و حمل و نقل صورت نگرفته و در حالی که فاقد فرودگاه بوده و توان حمل و نقل ریلی ما بسیار ضعیف است به گونه ای که قابلیت افزایش گنجایش ظرفیت نظیر راه آهن خواف با حجم 23 میلیون تن را ندارد.
سخنگوی کمیسیون صنایع در ادامه گفت: برای رفع این مشکلات اساسی، ضرورت دارد تا مسئولان منطقه به یک گفتمان واحد برسند و این صدای واحد باید روی دو موضوع اساسی و مورد نیاز منطقه یعنی "رفع بحران آب"و "حرکت به سوی صنعتی شدن"متمرکز شود.
باستانی با اشاره به سه طرح فولادی مطرح شده برای این منطقه، بستر را برای کارخانه فولاد رخ فراهم تر خواند و گفت: ایجاد این واحد دست کم به 320 مگاوات برق نیاز دارد که تامین آن در گرو راه اندازی نیروگاه برق 500 مگاواتی راشد تربت است.
وی به دو طرح دیگر فولادی منطقه نیز اشاره کرد و افزود: کارخانه فولاد بنیاد مستضعفان در مرحله گشایش ارزی است و کارخانه فولاد بانک ملی نیز، با توجه به انصراف بانک از اجرای آن، طبق صورت جلسه ای که به امضای نماینده سابق شهرستان رسیده، مقرر شده تا به بخش خصوصی واگذار شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه منطقه تربت حیدریه، به جای کارهای عوامفریبانه، به اقدامات اساسی نیاز دارد، گفت: ما مصمم هستیم تمام توان خود را بر انجام اقدامات زیربنایی برای اجرای طرح های اشتغالزایی در منطقه متمرکز کنیم و در این مسیر از همه مدیران و مسئولان نیز انتظار همراهی دارم.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس افزود: بر اساس داشته های موجود باید روی سه موضوع آب، برق و گاز متمرکز شویم که خوشبختانه استارت کار زده شده و برای انتقال مجدد گاز سی ان جی از سنگ بست مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار دریافت شده که از اواخر امسال کار آغاز شده و اجرای آن یک سال به طول می انجامد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • ارسال شده در : 16 تير 1395 ساعت: 16:8 + تعداد بازديد : 81